1. Hvem er vi?
Vi Jerestryghed / CreativeRepublic– Ørstedsgade 19 G, 5000 Odense – Denmark

2. Hvorfor denne privatlivspolitik?

Formålet med denne Privatlivspolitik er at give dig et overblik over hvordan vi bruger personlige informationer, som vi indsamler om dig, når du anvender vores service for at finde en forsikring eller alarm løsning der passer dig. Det er vigtigt at du læser hele dokumentet for at forstå hvilke informationer vi indsamler om dig, og hvordan vi bruger dem, samt hvordan du kan få adgang til at opdatere din informationer, eller få dem slettet. Det bør læses sammen med vores vilkår og betingelser.

Hvis du klikker på et link, som tager dig til en tredjeparts side, er vi ikke ansvarlig for hvordan de bruger dine oplysninger. Du bør læse deres privatslivspolitik, for at forstå hvordan de bruger dine private oplysninger. Denne privatslivspolitik forklarer hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.

“Personlig information” Her er tale om alt den information vi indsamler som kan bruges til at identificere dig. Dit navn, adresse og online identificering som eksempelvis din IP-adresse.

3.  Vores service

Når du beder os finde en forsikrings eller alarm udbyder, bruger vi dine personlige informationer på følgende måde, for at levere “Vores service”:

  • Vi er en databehandler i forhold til de personlige informationer du har givet os, og vi lagrer dette i et britisk datacenter hos Amazon;

  • Vi deler de relevante informationer med vores panel af firmaer for forsikrings og alarm produkter, som er autoriseret til at levere et bestemt produkt eller tjeneste du søger (“Vores partnere”).
    Vores partnere er separate databehandlere. De modtager denne information, og de kan behandle den for sine legitime interesser, for at se om de kan tilbyde dig den tjenesten eller produkt du søger. For eksempel hvis du ansøger om alarmsystem, vil vores partnere udføre vurderinger og tage automatiseret beslutninger vedrørende din ansøgning, for eksempel RKI tjek. (Venligst se punkt 10 nedenfor for mere information om dette, og hvilke rettigheder du måtte have).

  • Hvis nogle af vores partnere er i stand til at hjælpe dig, kan de beholde dine personlige oplysninger for en periode (typisk 12 måneder) for så vidt de lovligt anvender dem til regulative forpligtelser og deres legitime interesser såsom bedrageri og kreditanalyse. Dette gør det også muligt for dem at sammenholde med eventuelle efterfølgende ansøgninger du foretager, indenfor den periode dine data gemmes.

  • Før du fuldfører og indsender en ansøgning på en af vores partneres hjemmesider, bør du læse deres privatlivspolitik for at forstå hvordan de behandler dine personlige oplysninger. Vi er ikke ansvarlige for hvordan vores partnere behandler dine data.
    Vi vil holde kontakten med dig vedrørende vores lignende produkter, med mindre du beder os om ikke at gøre brug af de kontaktinformationer du giver os.

4.  Hvordan indsamler vi dine private informationer?

Vi indsamler dine personlige informationer på følgende måde:

4.1 Informationer du giver os

Informationer du giver os, når du udfylder en elektronisk ansøgning på vores hjemmeside, for at anvende vores service. Informationer du giver os, når du taler i telefon med os, email eller kommunikerer med os på anden måde. Dette inkluderer information du kan give os når du anvender vores tjeneste, eller hvis du henvender dig med spørgsmål, rapportere et problem med hjemmesiden, eller hvis du ellers kontakter os.

4.2  Informationer vi indsamler om dig

Når du interagerer med vores hjemmeside, kan vi automatisk indsamle tekniske informationer om din software og hardware, internetadfærd og mønstre. Vi indsamler dine informationer ved hjælp cookies, server logs og andre lignende teknologier. Venligst se vores cookie politik for yderligere information.

 

5.  Personlige informationer vi indsamler om dig

For at kunne tilbyde vores service indsamler vi følgende informationer om dig:

Identitets informationer: dette kan inkludere dit for og efternavn og personnummer.

Kontaktinformation: dette kan inkludere din adresse; telefonnummer og email

Ansættelses information: Dette inkluderer din stilling; navnet på din arbejdsgiver, din jobtitel og hvor længe du har været i dit nuværende job.

Generel information: Information knyttet til kunderelationer og andre relevante oplysninger f.eks. kundeforholdet startdato, antal personer i husholdningen, antal børn under 18 år, Ægtefælle/samboers navn, efternavn, uddannelse oplysninger, information om boligform/boligtype.

Markeds- og kommunikations information: Dette inkluderer dine præferencer når du modtager markedsføring om vores lignende produkter og tjenester.

Teknisk information: Dette inkluderer din internetprotokol (IP) adresse som bruges til at tilkoble din enhed på internettet; net læsning af din tidszone; information om (“cookies”) cookies i tjenestebrugernes net læsere. Operativsystemet og platformen; kilden til din forespørgsel (for eksempel Google, Facebook, Bing osv.) og enheden du anvender. Vi indsamler også information om din aktivitet på vores hjemmeside, inkluderet de fuldstændige Uniform Resource Locators (URL) klikstrømmen til, gennem og fra vores hjemmeside (inklusiv dato og klokkeslæt); side responstider; fejl; længden af besøg på de enkelte sider; side interaktions information (for eksempel scroll; klik og mus-overs); metoder som bruges til at navigere væk fra siden, og hvis du har tilgået vores hjemmeside fra en søgemaskine, adressen til søgemaskinen og søgeordet du brugte.

Vær opmærksom på. Det er dit ansvar at kontrollere og sikre at alt information du opgiver er korrekt, fuldstændig og præcis. Hvis du ikke opgiver personlige oplysninger når du bliver bedt om det, vil vi ikke kunne tilbyde dig vores tjenester

6.  Hvordan bruger vi dine personlige oplysninger?

Vi indsamler og bruger kun dine data når loven tillader det. Vi vil typisk anvende dem til følgende:

Hvor det er nødvendig for vores legitime interesser (eller tredjeparts): Vi kan behandle dine personlige oplysninger for de berettigede interesser til vores virksomhed (eller tredjeparts) i at tilbyde en tjeneste til dig. Disse interesser går ikke udover privatlivspolitikken.

  • Vores legitime interesser for behandling af dine personlige oplysninger er: Vores interesser i at drive, administrere og forbedre vores virksomhed. Som et resultat gør vores tjeneste os i stand til at hjælpe dig med at finde en service eller tjeneste du har udtrykt interesse for. Du vil blive kontaktet med denne information, med mindre du har bedt os om ikke at kontakte dig, vil vi også sende dig information om vores relaterede produkter og tjenester ved hjælp af de kontaktoplysninger du har opgivet. (Vores ret til at gøre dette er kendt som “soft opt-in.” Dette forklares mere detaljeret nedenfor.)

  • Brugen af dine personlige oplysninger på denne måde er en vigtig del for at kunne tilbyde dig vores service og levere vores service og forbedre vores service. For at opnå dette, vil vi bruge dine personlige oplysninger til at tilpasse visse informationer i vores tjeneste for markedsundersøgelser, og for at bruge vores værktøj for kvalitetskontrol.

Kvalitetskontrol forbedre vores tjeneste ved at gøre det mulig for kunden at vurdere sine muligheder for at drage nytte af vores services. Dette opnås ved at bruge aggregerede anonymiserede data som vi holder internt og vil ikke involverer et kredittjek. (Aggregerede anonymiserede data er data hvor personens identitet er fjernet og ingen kan identificeres fra den.) Vi er dedikeret til stadig at finde måder at forbedre vores tjeneste på og anvende dine personlige oplysninger på disse måder, for at gøre det mulig for os at opnå dette.

Soft opt-in-samtykke er en bestemt type samtykke som gælder hvor du tidligere har vores i dialog med os (for eksempel ved at indsende kontaktinformationer dine kontaktinformationer via vores hjemmeside, for at forespørge på vores service), og vi markedsfører andre lignende tjenester. Under “soft opt-in” samtykke vil vi tage dit samtykke som givet med mindre du fravælger det. For de fleste kunder er dette værdifuldt da det giver os mulighed til at fortælle dig om andre relaterede tjenester som vi tror vil være nyttige for dig, sammen med den specifikke tjenesten du oprindeligt har udtrykt interesse for.

Markedsføring: Vi vil blot kontakte dig som svar på en forespørgsel eller kommunikation fra dig eller under din soft opt-in. Vi vil ikke sende uønsket markedsførings kommunikation til dig om andre typer produkter eller tjenester.

Tredjeparts markedsføring: Vi vil ikke dele dine personlige oplysninger med eksterne selskaber til markedsføringsformål.

Cookies: Du kan sætte din browser til at nægte alle eller nogle cookies, eller varsle dig når hjemmesider angiver eller får tilgang til cookies. Hvis du deaktiverer eller nægter cookies skal du være opmærksom på at enkelte dele af denne hjemmeside kan blive utilgængelige, eller ikke fungerer som det skal. For mere information om vores brug af cookies venligst se afsnittet om vores cookies.

Ændring af formål: Vi anvender kun dine informationer til de formål vi indsamler dem til, med mindre vi med rimelighed anser at vi må bruge dem af anden grund, og at årsagen er forenelig med det oprindelige formål.

Hvis vi anvender dine personlige oplysninger til et ikke relateret formål, vil vi varsle dig, og vi vil forklare dig det juridiske grundlag som tillader os at gøre det.

Overholdelse af lovlig eller lovbestemt forpligtelser: Vi kan behandle dine personlige oplysninger uden dit kendskab eller samtykke, i sammenhold med ovennævnte regler, hvor dette er påkrævet eller lovlig.

7.  Hvad gemmer vi dine personlige oplysninger til?

Vi har nedenfor i en tabel, beskrevet hvordan dine personlige oplysninger kan anvendes af os, og ud fra hvilke juridiske grundlag. Vær opmærksom på at vi kan behandle dine personlige oplysninger for mere end et lovlig grundlag, afhængig af det specifikke formål vi anvender informationerne til. Kontakt os hvis du har brug for en detaljer gennemgang af det juridiske grundlag vi betror os på, for at behandle dine personlige oplysninger.

8.  Hvorlænge gemmer vi dine personlige oplysninger?

Med mindre loven kræver at vi beholder dine personlige oplysninger for en anden tidsperiode, vil vi beholde dem i 12 måneder fra datoen du sidst anvendte vores tjeneste, eller til du beder os om at slette dem. Vær opmærksom på at hvis du beder os om at slette dine personlige oplysninger, kan de fortsat være på vores backup-systemer af juridiske eller andre lovmæssige årsager.

9.  Hvem deler vi dine personlige oplysninger med?

Når du anvender vores tjeneste, bliver dine informationer delt med følgende tredjepart

  • Vores partnere: For at hjælpe dig med at finde det forsikrings eller alarm produkt eller anden tjenesten du bedt os om hjælp til at finde, vil de sende markedsførings kommunikation, hvis du gav dem dit samtykke til dette.

  • Andre selskaber som gør det mulig for os at levere vores tjeneste eller som tilbyder tjenester til os, for eksempel IT-tjenesteleverandører (som for eksempel sørger for teknologiplatform eller andre IT-tjenester, inkludert datalagring), og kommunikationsleverandører (som for eksempel leverer email og teksttjenester for kundekontakt og markedsføringsformål).

  • Reklamenetværk og socialemedier. Selskaber som Facebook, Google og YouTube så vi kan præsentere dig for relevante annoncer.

Disse tredjepart hjælper os med at yde dig vores service. For at de kan gøre dette, må vi lade dem behandle dine personlige oplysninger. Vi vil sørge for at de opbevarer informationerne sikkert, samt overholder generelt databeskyttelsesforskrift 2018 (“GDPR”) og anden Dansk personlivspolitik.

Vi vil også dele dine personlige oplysninger når vi har dit samtykke, eller hvor vi er forpligtet til at gøre det af lovmæssige årsager, for eksempel for at forhindre eller opdage kriminalitet, for overholdelse eller for at håndhæve eller anvende vores vilkår og betingelser eller andre aftaler.

Alternativt kan vi opkøbe anden virksomhed eller slå os sammen med anden virksomhed. Hvis der sker en ændring i vores virksomhed, kan de nye ejere bruge dine personligeoplysninger på samme måde som angivet i denne personlivspolitik.

Til sidst kan vi også dele dine personligeoplysninger med tredjeparter som vi kan vælge at sælge, overføre eller slå dele af vores virksomhed sammen med eller vores ejendele.

10.  Typiske datakilder

Person oplysninger indsamles hovedsageligt når kunde eller samarbejdrelationen indledes og i løbet af kundeforholdet, samt ved anden relevant brug af tjenesten, inkluderet spørgeskema oplysninger, elektroniske tjenester og kundesamtaler. Information indhentes når en bruger deltager i markedsføringskampagner og arrangementer organiseret af tjenesteleverandøren.

  • Personoplysninger kan også indhentes og opdateres fra tjeneste leverandørens andre personregistre, fra samarbejdspartnere, samt selskaber og myndigheder som leverer personoplysninger og kreditoplysninger f.eks. Bisnode.

11.  Automatiseret beslutningstagning

En automatiseret afgørelse er en hvor en datamaskine eller et system bruges til at vurdere den information du opgiver for at tage en beslutning om dig. Vi foretager ikke automatiserede beslutninger vedrørende din ansøgning. Vores partnere kan imidlertid gøre dette når vi deler dine personlige oplysninger med dem, så de kan vurdere om du er kvalificeret til den service eller produkt du efterspørger. Et eksempel på dette er det soft søg som vores partnere vil udføre på dig, hvis du ansøger om forsikringer. (Uddybning: Et “soft” kredittjek hjælper vores partner til at afgøre om de kan tilbyde dig det produkt eller service du efterspørger. I modsætning til et «hårdt» kredittjek, registreres et soft kredittjek på på din kreditprofil, men bare for dig. Andre selskaber vil ikke kunne se det. Et soft kredittjek påvirker derfor ikke dine nuværende forhold).
Du har ret til at spørge vores partnere om at de tager en endelig beslutning udelukkende baseret på automatiserede processer. Du kan også modsætte dig den automatiserede afgørelse og bede om at en person vurderer det. Hvis du spørger os, kan vi fortælle hvilken af vores partnere som har foretaget en automatisk beslutning vedrørende din ansøgning. For at udøve denne ret må du kontakte vores partnere direkte.

12.  Hvad er dine juridiske rettigheder?

  • Ret til objekt – fordi du har bedt os om at hjælpe dig med at finde et produkt må vi behandle den personlige information du giver os, så vi kan finde det produkt hos os eller hos vores partnere. Du kan modsætte dig denne behandlingen når som helst ved at sende os en email, eller ved at skrive til kundeservice: JeresTryghed.dk – Ørstedsgade 19 G, 5000 Odense. Vi vil behandle enhver forespørgsel omgående, selv om dette vil betyde at vi ikke kan hjælpe dig med at finde det produktet du bad os hjælpe dig med at finde.
  • Ret til tilgang – den registrerede har ifølge persondataloven ret til at få tilgang til personlig data som denne har opgivet i forbindelse med registrering. Kontrol forespørgsel må sendes til den behandlingsansvarlige med ansvar for personoplysnings sager, i tillæg skal forespørgslen være skriftlig og underskrevet. En kontrol forespørgsel kan også efter aftale leveres ved personlig fremmøde på registeransvarliges adresse. Den behandlingsansvarlige har krav på at få erstattet sine udgifter i forbindelse med dette, hvis den registrerede bruger kontrollerer mere end en gang om året.

  • Ret til rettelse – hvis vi lagrer personlig informationer om dig som er ukorrekte, kan du bede os om at rette op på det, og vi vil gøre det så hurtigt som muligt.

  • Ret til at slette – hvis det ikke længere er nødvendig for os at gemme dine personlige oplysninger i den sammenhæng du gav dem til os, kan du bede os om at slette din profil. Hvis du beder os om at gøre dette vil vi slette dine personlige oplysninger så snart som mulig, selv om dette vil betyde at vi så ikke kan hjælpe dig med at finde den løsning du bad os om hjælp til at finde.

  • Ret til at begrænse brugen af dine informationer – du kan bede os om at begrænse behandlingen af dine personlige oplysninger hvis du for eksempel mener at den personlige information du har givet os er ukorrekt. Dette kan betyde at vi ikke kan hjælpe dig med at finde det produkt eller tjenesten du bad os om hjælp til at finde.

  • Ret til at klage til Forbrugerombudsmanden – Vi vil forsøge at løse eventuelle klager som du måtte have i forhold til databeskyttelsesspørsmål. Hvis du ikke er tilfreds med vores endelige svar har du ret til at få din klage behandlet af forbrugerombudsmanden. Se afsnit 14. “Klager og kontaktinformation til vores databeskyttelsesansvarlig”.

13.  Er dine personlige oplysninger overført udenfor EØS-området?

Selv om vi ikke rutinemæssig overfører personlig information udenfor Danmark, kan det hænde at vi gør det hvis nogle af vores partnere eller tredjepartsleverandører enten er baseret udenfor EØS eller hvis de bruger dataprocessor udenfor EØS. Når dette er tilfældet, vil vi sørge for at de samtykker i at gemme dine personlige oplysninger sikret og bruge samme niveauer af beskyttelse som vi er pålagt i Danmark, samt at de kun bruger det for at vi kan yde vores service for dig. Vi vil gøre dette ved at anvende passende garantier og beskyttelser som angivet i dansk lovgivning, for eksempel ved brug af en dataoverførings aftale som indeholder visse standardmodelbeskyttelsesklausuler.

14.  Datasikkerhed

Oplysninger som behandles elektronisk i personoplysningsdatabasen er beskyttet af firewall, passord og andre sikkerhedskomponenter som tilsammen udgør respekteret IT-sikkerhed.

Dokumentation som indeholder oplysninger i manuel form er opbevaret så materialet er beskyttet mod uautoriseret adgang. Kun den identificerede behandlingsansvarlige, tilknyttede medarbejder eller sagsbehandlere med ansvar for sagsområdet, har tilgang til den registrerede information.
Vi har indsat hensigtsmæssige sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre at dine personlige oplysninger mistes, brugt eller åbnet på på uautoriseret vis, ændret eller afsløret. I tillæg begrænser vi tilgang til dine personlige oplysninger til de ansatte, agenter, entreprenører og andre tredjeparter som har forretningsvirksomhed der må have tilgang. De behandler kun dine personlige oplysninger på vores instrukser og de er underlagt tavshedspligt.
Vi har igangsat procedurer for at håndtere eventuelle mistænkte personoplysninger og vi vil varsle dig og enhver gældende regulator for brud hvis vi er lovlig pålagt at gøre det.

15.  Klager og kontaktinformation til vores databeskyttelsesansvarlige

Vi ønsker at du skal være tryg ved at vi håndterer dine personlige oplysninger ansvarligt og i tråd med god praksis. Hvis du er bekymret for om vi gør dette, bør du kontakte os umiddelbart. Vi vil behandle din bekymring seriøst og arbejde med dig for at få løst problemet
Venligst kontakt os på følgende adresse:

 

Databeskyttelsesansvarlig
JeresTryghed.dk / CreativeRepublic
Ørstedsgade 19 G
5000 Odense

16.  Hvordan bruger vi cookies?

Vi har implementeret og bruger Google Display Network (GDN) visningsrapportering, demografi og interesserapportering, re-marketing med Analytics og segmenter. Vi bruger disse tjenester for at hjælpe os med at forbedre hjemmesiden og vores annoncering, herunder hvem der ser vores annoncer og deres indhold. Vi og andre tredjeparter, for eksempel Google, bruger førsteparts og tredjeparts cookies for at hjælpe os med at vise relevante annoncer til dig. På grund af disse cookies kan du se annoncer på andre hjemmesider som markedsfører Jerestryghed. Mere information om cookies og hvordan de bruges findes under afsnittet om cookies.
Selv om vi ikke kan kontrollere annoncer som du kan se på andre hjemmesider, kan du når som helst gratis fravælge eller ændre indstillingerne når det gælder annonce justering, ved at gå til Google Ads Preferences Manager.

17.  Ændringer i denne privatlivspolitik

Eventuelle ændringer vi foretager i vores privatlivspolitik i fremtiden vil blive lagt ud på denne side
Venligst tjek vores privatlivspolitik løbende, for at se om den er blevet ændret. Hvis noget væsentligt ændres, som påvirker måden vi kan bruge dine personlige oplysninger på (det betyder at det ville være ulovlige for os fortsat at bruge dine personlige informationer), så vil vi gøre vores bedste for at formidle det til dig.


Sidst opdateret 15/01/2020

© 2019 - Created by SoHoFilm

JeresTryghed.dk - Ørstedsgade 19G - 5000 Odense C